Angyali történetek

tv-filmsorozat 10 részben

 1 rész: Nincsenek véletlenek
 2 rész: Apu ne menj el
 3 rész: Csak egy kis napsütés
 4 rész: Bolond az ember
 5 rész: Itt van az otthonom
 6 rész: Add ide a kezed
 7 rész: Játék
 8 rész: Azért vannak a jóbarátok
 9 rész: Amíg van szerelem
10rész: Katicabogár

1. rész: Nincsenek véletlenek

Mai tizenévesek bandába verődve büntetlenül pusztítják a környezetüket (autók feltörése, mobilok lopása, szerelmespárok molesztálása, utcai verekedések, közértbeli tolvajlások) és önmagukat.
Az Úr és angyalai rosszalva figyelik a nekivadult fiatalok randalírozását. "Mi lesz ezekkel a gyerekekkel?" Az angyalok tanakodnak, ki hogyan tudna segíteni. A választás Susura esik. Az Úr a gyerekek megmentésére a Földre küldi kedvenc angyalát...
Már erősen "belőtt" állapotban -az anfetaminokra töményet isznak- megtámadnak egy öregasszonyt. Nagy röhögések közepette elgáncsolják, majd -miután képtelen felállni- "akupunktúrázzák", azaz késsel szúrkálják. Az öregasszonyt a legkegyetlenebb agressziót is kiszolgáltatottan tűri és a bandafőnök -Bunyós- kérdésére, hogy nem fél-e azt feleli, hogy félnivalója csak annak van, aki ártó szándékkal közeledik másokhoz. A cselekedetek ugyanis úgy működnek, minta bumeráng: mindenki azt kapja vissza, amit ad és vele sem történhet semmi baj, mert az őrangyala vigyáz rá.
  A gyerekek eleinte jót mulatnak a "rossz dumán", majd amikor varázslatszerűen saját édesanyjukat fedezik fel a megkötözött néniben, elmegy a kedvük annak megégetésétől.
Amikor a kábulatukból magukhoz térnek az öregasszony hűlt helyén egy őrangyalképet találnak. Nem értik a dolgot, de elhatározzák, hogy kisorsolják a képet egymás között.

Csongrádi Kata
 

Színésznő, a Színház- és Filmművészeti Főiskolán diplomázott. Először az Operettszínházban, majd a Mikroszkép Színpadon illetve a Budapesti Kamaraszínházban játszott. Színészi pályája mellett kiemelkedik írói, valamint televíziós munkássága is.
Az ifjúsági kisjátékfilmsorozat írója, rendezője és főszereplője Csongrádi Kata, aki azért vállalta fel a filmsorozat alkotói munkáját ilyen széles körben, hogy minél érzékletesebben rá tudjon mutatnia fiatalokat érintő problémákra, s azok megoldásaira .

A tíz epizód folyamán, mint színésznő tíz féle jellem megformálásával vetíti elénk a hétköznapi élet megannyi viszontagságát.


2. rész: Apu ne menj el - Babszi

Babszihoz az elkényeztetett elnök-vezérigazgató csemetéhez kerül az Angyalkép. Nyafogva, köszönés nélkül megy haza, pedig édesanyja, Manyi illemtudó, jómodorú kislánnyá szeretné nevelni. Az Úr és az angyalok gondterhelten figyelik, hogy boldogul Susu - Manyi bőrébe bújva. Károly, az apa (Harsányi Gábor) agyonkényezteti a gyereket babákkal. Egyébként Károlyt - a divatdiktátort -is csak a babák érdeklik: a manöken-babák és a titkárnő-babák. Még másnap, Babszi születésnapján is elutazik a babáival egy állítólagos divatbemutatóra, ahová persze a családját nem viheti magával. A szülinapi ajándékot is előző este adja oda Babszinak, ami természetesen egy Barbie baba: nagyon rózsaszín, nagyon csipkés, mint a papa ízlése. Babszi -látva ahogy kissé elhanyagolt külsejű anyja tehetetlenül készíti az amúgy smucig papának a szendvicseket és a termoszba a kávét- elalváskor azt kívánja az Angyalképtől, hogy "Legyen a mama - baba!".

Így történhet meg, hogy álmában csöngetnek. Károly ingerülten nyit ajtót. A hívatlan látogatók közlik, hogy meghozták a rendelt babát, szíveskedjék fizetni és átvenni. Károly először dühöng, majd amikor meglátja, hogy az életnagyságú baba éppen olyan, mint az a Barbie-baba, amit lányának ajándékozott, azonnal átveszi a küldeményt. A baba-mama azonban semmiféle háziasszony teendőt nem hajlandó végezni: nem főz, nem mos, nem vasal, csak ruhákat rendel, vendéglőbe és bárokba vágyik, méghozzá idegen férfiakkal flörtölve, csak a számlákat fizetteti Károllyal. Nem csoda, ha az álom végére Károlynak elege lesz a babákból.

Harsányi Gábor

Színész, a Színház- és Filmművészeti Főiskolán diplomázott. Pályáját a Thália Színházban kezdte, majd játszott a Nemzeti Színházban is. Alapító tagja a Karinthy Színháznak. Író, színházigazgató, Jászai Mari-díjas.
A karikatúrisztikus megjelenítés egyik nagymestere. Több tv-játékban is bizonyította már tehetségét. Ebben a részben groteszk tükröt mutat azok elé a munkájuk, vállalkozásuk árnyékába bújó üzletemberek elé, akik valamilyen oknál fogva elveszítik józan ítélő képességüket, s csak az intim kalandoknak élnek.


3. rész: Csak egy kis napsütés - Bunyós

Bunyós hiába keresi otthon az édesanyját, kiderül, hogy engedély nélküli virágárusításért bevitték a rendőrségre. Józsitól az apjától próbál segítséget kérni, akit szokás szerint a kocsmában talál meg. A részeg apával veszekedéssé, sőt vérre menő verekedéssé fajul a vita, mire a rendőrök mindkettőjüket beviszik az előállítóba.
Baranyai százados (Blaskó Péter) vizsgálja ki mindhármójuk ügyét és fiával együtt hazaengedi a levendulaárusasszonyt.
Bunyós -bár nem hisz benne- elalvás előtt kérdőre vonja az Angyalképet: hogyan segíthetne az amúgy munkaképtelen édesanyján. Álmot lát.
Álmában jobbnál jobb lehetőségeket kap a pénzkeresésre, dinnyét pakol, mosogat, sörösládákat cipel és a végén virágosbódét tud venni részletre a mamájának. Az apja pedig elvonókúrára megy. Felébredve Baranyai százados kopogtat. Félve nyitnak ajtót neki. A rendőr-nyomozó közli az ijedt asszonnyal, hogy az ura jól van és hajlandó végigcsinálni az elvonókúrát és még egy jó hír: sikerült megszerezni a virágárusítási engedélyt. Az angyalok összenéznek, tekintetükben elismerés. Susunak talán sikerül a nehéz feladat.

Blaskó Péter

Színész, a Színház- és Filmművészeti Főiskolán diplomázott. Pályáját a Nemzeti Színházban kezdte majd a Miskolci Nemzeti Színházban, illetve a Katona József Színházban folytatta. Jászai Mari-díjas, érdemes művész. A markáns karaktereket alakító művész a sorozat második részében bebizonyítja a nézőknek, hogy a hétköznapok katonái, a rendőrök képesek átérezni mindazok problémáit, akik ilyen vagy olyan módon, de szükségszerűen "ügyfelükké" válnak. A szerep realisztikusan, hamis ideák nélkül mutatja be a rendőrtisztet, aki a kor modern elvárásainak megfelelően törekszik a bűnmegelőzésre.


4. rész: Bolond az ember - Szkubi

Az Úr mosolyogva figyeli, amint Susu ismét munkához lát.
Szkubi nagyanyjával él. Anyja csak néha látogatja meg őket. Szkubi úgy hiszi Amerikában dolgozik és onnan támogatja őket, isteníti őt, mindent tisztának, jónak tart, ami közelében történik. A nagymama azonban tudja: lánya nem éppen angyal, az amerikai út is mese, a támogatásról nem is beszélve.

Ő csak durvaságot kap, sok esetben becsapják, meghazudtolják.
Szkubi osztálytársnőjével vár édesanyja érkezésére, aki megérkezésekor néhány napos "amerikai tartózkodás" után már töri a magyart, sőt amint megtudja, hogy a kislány apjának, Bárándi Lajosnak (Benkő Péter) jól menő lótenyésztése van, azonnal kiveti rá hálóját. Minden jól menne, de feltűnik a színen Marosi Géza (Bács Ferenc) bűnügyi nyomozó riporter. A szép szélhámosnő azonnal látja: vele nem lesz könnyű dolga...

Benkő Péter

Színész, a Színház- és Filmművészeti Főiskolán diplomázott. Már főiskolás korában játszott a Vígszínházban és a Nemzeti Színházban, később a József Attila Színházhoz szerződött. Sokoldalú, nagyszerű művész.
Becsületes, ám naív, kedves karakter, akit ebben az epizódban életre kelt. Könnyen lépre megy és beleszeret a vonzó, nagyon szép szélhámosnőbe.

Bács Ferenc

Színész, a marosvásárhelyi Szentgyörgyi István Színművészeti Főiskolán tanult. Budapesten először a Vígszínház, majd a József Attila Színház tagja, jelenleg a Nemzeti Színház művésze.
Az ismert nyomozó riporter alakja ismét lehetőséget teremt számára hogy megcsillogtassa tehetségét. A történet során átlát a vonzó külsőn, leleplezi a szélhámosságot, visszaszerzi barátja pénzét.


5. rész: Itt van az otthonom - Zotya

Zotya, váratlanul kezébe került anyakönyvi kivonatából megtudta, hogy a valódi édesanyját Vásárhelyi Cecíliának hívják, őt pedig eddig egy Kovács Mária nevű asszony nevelte, mint édesgyermekét.
Sokáig kóborol vizslájával mire nagy nehezen rászánja magát, hogy otthon számon kérje az igazságot.

Az angyalok lelkesen figyelik a Földön történteket, vajon rendbe hozható-e még a fiú sorsa?
Az aggódó Kovács Mária (Zsurzs Kata) annyira örül az épségben hazaérkező kisfiúnak, hogy azzal sem törődik, hogy sértően viselkedik vele a gyerek. A tojásosnokedlis vacsora helyett azomban tetemrehívás következik, mire Mária töredelmesen bevallja, hogy neki nem lehetett gyereke, így ajándékba kapta Zotyát. Az igazi édesanya kilétét azonban esküje tiltja, hogy elárulja, így Zotya magára marad a problémával. Előveszi az Angyalképet és tőle kérdi:"Ki az én valódi édesanyám?" Álmában -okos barátja, Tudor segítségével- sikerül felkutatnia Vásárhelyi Cecíliát,az országszerte népszerű színésznőt.

Zsurzs Kati

Színésznő, a Színház- és Filmművészeti Főiskolán diplomázott. Pályáját a Thália Színházban kezdte, majd az Arizóna Színházban folytatta. Jelenleg szabad foglalkozású művész, több önálló gyerekműsora van.
A sokoldalú emberábrázolásai közül leginkább a családanyai szerepkörök megjelenítésével képes a közönségnek átadni gondolatait. Ebben az epizódban épp ezért játssza ő a mostoha anyát.
A film be akarja mutatni azt az egyszerű anyát, aki semmi mást nem kíván az élettől csak azt, hogy legyen egy kiegyensúlyozott, harmonikus családja.

Bánffy György

Színész, a Színház- és Filmművészeti Főiskolán diplomázott. A Nemzeti Színház, a Fővárosi Operettszínház majd a Pécsi Nemzeti Színház tagja. Jelenleg a József Attila Színház művésze. Jászai Mari-díjas.
Kevesen tudnak annyi lelket, szellemet vinni az általuk megformált figurába, mint ő. Az Úr szerepét kedves, embereket szerető melegséggel formálja meg.


6. rész: Add ide a kezed - Pufi

Susunak ismét nehéz dolga van, szövevényes családi drámában kell segítséget nyújtania.
Pufi egy aluljáróban "lakik". Édesapja- Szacsi Lakatos László (Szacsvay László) -az ország egyik legjobb prímása volt, de a vendéglős - bizonyos Krajcsovics úr - kegyetlenül elbánt velük. A tulajdonos úr kedves kedves szokása, hogy kikezd az alkalmazottai feleségeivel, pláne ha olyan mutatós asszonyról van szó, mint Lakatosné, akinek mániája a tenyérjóslás.

Meghívja ebédre az asszonyt, majd egyre rámenősebben erőszakoskodik vele. Eldicsekszik vele, hogy eddig minden férj jól járt, akinek a hozzátartozója engedett neki. Az asszonyt felháborítja ez a viselkedés és feljelenti Krajcsovicsot. A per évekig elhúzódik és természetesen a gazdag vendéglős nyeri meg, Lakatoséknak pedig a gatyájuk is rámegy. Utcára kerülnek, pontosabban aluljáróba, ahol a férj hegedüléssel, az asszony pedig tenyérjóslással próbál összekoldulni valamennyit. De még az aluljáróban sem hagyják őket nyugodtan. Egy újságíró felismeri a muzsikust és szenzációt vél felfedezni a sztoriban. Az asszony rátámad, mire újabb ribillió lesz a család körül.
Pufi - a falnak dőlve - azt kéri az Angyalképtől, hogy legyen az apjának munkája.

Szacsvay László

Színész, a Színház- és Filmművészeti Főiskolán diplomázott. Előbb a Nemzeti Színház, majd a Katona József Színház tagja. Több tv-játékban kiváló karakter-szerepeket alakított. Jászai Mari-díjas.
A lecsúszott prímás, akit a hatodik epizódban alakít a művész, egy megfáradt, a mesterségének élő kisember aki nem is tud, de nem is akar megküzdeni az élet nehézségeivel. Őt csak a muzsikálás gyönyörűsége élteti, így tudja léte mélypontját, az aluljárót is emberivé varázsolni maga és környezete számára.


7. rész: Játék- Peti

Peti kapja meg az Angyalképet. Betegesen dadog. Apja Kristóf András (Dörner György) matematika tanár. Lelkesen és jól tanít. Szenvedélyesen szereti a számítógépes játékokat, amiket nem csak játszik, de készít is. Diákjai szeretik - azonban szabad gondolkodása és játék szenvedélye szálka az iskola korlátolt, félművelt igazgatója (Lőte Attila) szemében. Felesége az igazgató mellé áll.
Az Úr és angyalai reménykedve figyelik Susu fáradozásait, ami ha sikerrel jár, megoldja a gyerek beilleszkedési problémáit és talán dadogását is megszünteti.
Egy alkalommal anyja az egész osztály színe előtt megpofozta. Az apa ezt már nem hagyja szó nélkül. A veszekedést ürügyül használva az igazgató elbocsájtja állásából.
Peti azt kéri az Angyalképtől, hogy sikerüljön az apjának eladni a Titanic 2002 című, nagyszerű számítógépes játékát.

Dörner György

Színész, a Színház- és Filmművészeti Főiskolán szerzett diplomát. Eleinte a Katona József Színház, majd a Radnóti Miklós Színház tagja, jelenleg szabadfoglalkozású színművész.
Mindig van aki szenved mások elnyomó viselkedésétől, de vajon tehetetlenné is kell válniuk ebben a helyzetben? Határozott nemet mond a művész által megformált, sodródó, de nagyon tehetséges, emberi érzésekre képes karakter.

Lőte Attila

Színész, a Színház- és Filmművészeti Főiskolán diplomázott. Pályáját a debreceni Csokonai Színházban kezdte, majd Budapesten a Madách Színházban folytatta. Kiváló lírai színész, de nagyon markánsan tudja alakítani a különböző szélsőséges karaktereket is. Jászai Mari díjas.
A művész egy korlátolt, félművelt iskolaigazgatót alakít, aki mindenkit képes lesöpörni olyan idegen szavakkal, amelyek értelmével még saját maga sincs tisztában.


8. rész: Azért vannak a jóbarátok- Frenk

Frenk nagyon vad fiú, tele gyűlölettel a világ iránt, állandóan rugós kést hord magánál, hogy hátha"valakit megtalál". Nem megy haza, minek. Ennivaló nincs otthon -anyja nem főz, nem eszik, csak iszik- fűtés sincs otthon - nem telik rezsire, szeretet nincs otthon, mert anyja csak a tragikusan elhunyt édesapját gyászolja. Flegma, unott, beletörődött, apatikus asszony. Akkor volt vidám életük, amikor a cirkusszal járták a világot. Frenket minden artista imádta.

Bűvészkedni, bohóckodni tanították és szerepelhetett a porondon is. Aztán megtörtént a tragédia. Édesapja egyik előadáson leesett a magasból. Az anyja soha nem tudta megbocsátani magának, hogy vétkes volt a balesetben, mivel éppen előtte közölte a férjével - Frenk apjával - hogy másba szeretett bele. A baleset óta anya élő halott, Frenkből pedig vadember lett, akivel a barátai is nehezen bírnak.
Az Úr borús tekintete jelzi, ez talán a legnehezebb helyzet az összes közül.

Székhelyi József

Színész, a Színház- és Filmművészeti Főiskolán diplomázott. Pályáját Kecskeméten kezdte, majd a Nemzeti Színházban, illetve a Madách Színházban folytatta. Sokoldalú jellemábrázoló művész.
Ebben az epizódban a család író barátját alakítja, aki képtelen elfogadni, hogy szeme előtt menjenek tönkre életek. Tőle telhető módon segít, könyvet ír közös múltjukról, hogy kizökkentse, újra emberi életre öszkökélje a családot.

Dallos Szilvia

Színésznő, a Színház- és Filmművészeti Főiskolán szerzett koreográfusi diplomát. Először a Fővárosi Operettszínház, majd az egri Gardonyi Géza Színház tagja. Orgánuma jellegzetes, kifejező erejű.
Olyan karaktert személyesít meg a művésznő, aki a segítőkészséget, a segíteni akarást mindennél többre becsüli. Nehéz dolga van, hiszen az emberi mivoltában összetört anya élethelyzeteivel is képtelen megbirkózni, s így fia problémája is megoldatlan marad.


9. rész: Amíg van szerelem - Rafkós

Az angyalok szerető tekintete kíséri Susu következő próbálkozását.
Sorsolás: Rafkóshoz, a banda Noxiron-felelőséhez kerül az Angyalkép. Az órájára néz, tudja, hogy addig nem mehet haza, amíg a maminál - ahogy ő nevezi Gabinál - pasasok vannak. Amikor az utolsó is elmegy, látja, hogy Gabi megint tele van droggal és most, hogy pénze van, heroint akar venni. Rafkós hiába igyekszik lebeszélni a szándékáról teljesen függővé lett anyját. Gabi mindent megígér, aztán túladagolja magát.

Hívja a mentőket, akik azonnal intubálják a nőt, de a kórházban nem sok jóval bíztatja a fiút az osztályvezető főorvos Ács doktor (Dimulász Miklós). Rafkós őszintén elmondja, hogy az anyja ápolónő volt, állapotos lett, de a férfi nem vette el feleségül, ezért Gabi morfiumot lopott, amiért természetesen elbocsájtották. Függő lett, prostitúcióval keresi az "anyag"-ra valót.
A kórházban tiltakozni kezdenek, amiért Ács doktor heteken keresztül az osztályon tartja a nőt. Kerekes doktor (Tahi József) fel is jelenti az igazgatónál (Baranyi László), hogy egy ilyen kábítósnak a drogambulancián lenne a helye, nem pedig a rendes kórházban. Ács a fegyelmivel való fenyegetés ellenére tovább ápolja védencét.

Baranyi László

Színész, Rózsahegyi Kálmán színiiskolájában végzett. Nagy sikerrel játszott többek között a kaposvári Csíky Gergely, a szolnoki Szigligeti, a Nemzeti Színházban és a Mikroszkóp Színpadon is. Legismertebb szerepe a "Família Kft." című sorozat nagypapája.
...Ő alakítja azt az igazgató főorvost akinek a szabályok és érzelmek között meg kell találnia az arany középutat....

Dimulász Miklós

Színész, a Színház- és Filmművészeti Főiskolán diplomázott. Első szerződése a Thália Színházhoz kötötte, de később játszott a Népszínházban és a Pécsi Nemzeti Színházban is. Több tévéjátékban és filmben is szerepelt...
... Játssza a jószívű doktort, aki valójában saját lelkiismerete hálójában vergődve belső kényszere hatására megpróbálja letörleszteni élete nagy adósságát, amit...


10. rész: Katicabogár - Katica

Katicához jut az Angyalkép, akivel egyáltalán nem törődik senki. Szülei csúnyának tartják a kislányt, ha lehet, letagadják. Elismerésük egyetlen eszköze a pénz. Ha a gyerek jó jegyet hoz - pénzt kap. Közben az anya iszik, mindent és mindenkit hibáztat saját sikertelensége okáért. Az egyébként sikeres vállalkozó apa most éppen súlyos anyagi gondokkal küzd, amelyek teljes anyagi csődbe juttathatják.
Egyvalaki siet csak a gyermek segítségére, nagyapja...
Az Úr mosolya nyugtázza kedvenc angyala sikerét ezekben az angyalt próbáló nehéz helyzetekben s közben Susu visszatér a mennybe és ismét bégetni tanítja a bárányfelhőket....
Kovács István

Színész, a Színház- és Filmművészeti Főiskolán szerzett diplomát. Először a Vígszínház tagja, később a József Attila Színház, majd a Thália Színház művésze.
A látszólagosan hétköznapi figura megszemélyesítése igazán komoly művészi átélőképességet igényel. A karakter életre keltéséhez ugyanis szükség van a létrejött helyzet minden értékére vagy értéktelenségére ahhoz, hogy megfelelő árnyaltsággal ébreszthesse rá a nézőt hibáira.

Csurka László

Színész. A Kaposvári Csíky Gergely Színház, a Déryné Színház, majd a Nemzeti Színház tagja.
Jóságos, bölcs, az élet megpróbáltatásait türelemmel és segíteni akarással megélő nagyapát alakít a művész. Az élet hétköznapi küzdelmei azonban olyan megpróbáltatások elé állítják, amelyek végett minden tudását latba kell vetnie, hogy unokáját jó útra terelje.